>Tavuklu bezelye yemeği

>

Dün benim için güzel sürprizlerle dolu bir gün oldu.
Önce, Cafe Pepela ’nın Türkiye’ye döndüğünü blog arkadaşlarımın yazılarından öğrendim. Diğer vatandaşlarımızın da gemilerle geldiğini biliyoruz. Allah Libya vatandaşlarını da kurtarır inşallah.
Sonra ;blog arkadaşım akasya kokusu   Ankara’ya geldiğini ve çok az zamanı olduğunu, gelebilirsem Ankamall ‘da görüşeceğimizi söyleyince çok sevindim. Heyecanla buluşmaya gittim ve ailesiyle kendisiyle tanıştım. Telefondaki sesine görüntüde eklenince hayalimdeki gibi olduğunu gördüm. İçten, samimi, neşeli. Çok kısa bir süre olmasına rağmen en azından birbirimizi tanımanın güzelliğini yaşadım.
Daha sonra; akasyakokusu’ndan ayrılıp eve döndüğümde bir sürpriz de Kastamonu’da ki kızımın kapıyı açmasıyla yaşadım. Uzun zamandır gelememişti. Tatilde bile sadece beş gün görüşebilmiştik. Halk Oyunları yarışmaları başlayacağı için “artık uzun süre gidemeyeceksiniz beş gün ailelerinizi görün “diye göndermişler. Sevincimi tahmin edersiniz…
hobidunyam tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin TAVUK YEMEKLERI*11* ne ev sahipliği yapan yelpazesu ‘nun etkinliğine tavuklu bezelye yemeği ile katılmak istedim.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.
Malzemeler
1 kutu konserve bezelye
1 adet kuru soğan
2 adet havuç
İstenildiği kadar kanat ve but karışımı
Sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça
Su
Tuz
Bir tutam sevgi
Yapılışı
Soğanları yemeklik doğrayın ve sıvıyağda hafif kavurun.
Hemen arkasından küçük doğranmış havuçları ekleyerek beraber kavurun.
Tavukları ekleyin ve ara sıra karıştırarak yumuşayana kadar pişirin.
Salçasını ekleyin, bir iki çevirin.
Yıkanmış bezelyeleri, tuzunu ekleyin.
Bezelyelerin üzerini bir, iki parmak geçecek kadar su ekleyin ve pişirin.
Suyunu çok çekerse biraz sıcak su ilave edersiniz.
Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

