>Krem şantili poğaça

>

SELAM VER

Yola çıkınca her sabah;
Bulutlara selam ver.
Taşlara, kuşlara,
Atlara, otlara,
İnsanlara selam ver.
Ne görürsen selam ver.
Sonra çıkarıp cebinden aynanı,
Bir selam da kendine ver.
Hatırın kalmasın el gün yanında
Bu dünyada sen de varsın!
Üleştir dostluğunu varlığa,
Bir kısmı seni de sarsın.”

Üstün Dökmen

Selamı bile birbirimize çok gördüğümüz bu yıllarda Üstün DÖKMEN ne güzel demiş. Allah’ın selamını birbirimize çok görmemek dileğiyle,çok seveceğinizi düşündüğüm bir tarifi vermek istiyorum
 Toz krem şantinin poğaçaya bu kadar yakışacağına yaptığınız da siz de çok şaşıracaksınız.
Arkadaşımla yapıp denediğim bu tadı tek başına ben buldum diyemesem de internette baktım hiç göremediğim için  Sevgili  hayattanazicik tarafından düzenlenen ben buldum etkinliğine göndermek istiyorum.

Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

 Malzemeler
1 paket toz krem şanti
1 paket  (250 gr.) becel zeytinyağlı (  250 gr.margarinle de  çok güzel oluyor)
1 yemek kaşığı kuru maya
2 adet yumurta (Birinin sarısını üzerine sürmek için ayırın)
1 su bardağı süt
Tuz
Kabartma tozu
5 – 6 su bardağı un
Bir tutam sevgi
Yapılışı
Margarini, krem şantiyi , yumurtayı ilave edin yoğurun.
Sütü ve kuru mayayı ilave edin yoğurun.
Elenmiş un ve kabartma tozunu ilave edin yoğurun.
Hamurun üzerini kapatarak  dinlendirin.
Hamuru tekrar yoğurun.
Bezeler alarak, yuvarlayın ve bir ucu diğerinin üzerine kapatın. ( D şeklinde olsun.)
Üzerine yumurta sarısı sürün.
Biraz daha bekletin.
Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun.

One thought on “>Krem şantili poğaça

  1. iyiki bulmuşsunuz herkes sizin tarıfınızi yapıyor buna bende dahılım en kısa zamanda yapmayı düşünüyorum aslında şimdiye kadar çoktan yapmıştım ama mınık bebeğim bana musade etmıyor,elerınıze sağlık

Bir Cevap Yazın

