>Peynirli börek

>

Bugün eşimin doğum günü..
Yaşantımın otuz yılını paylaştığım, moda deyimle “ ruh eşimin” , doğduğu gün.

Ben evlilikte sevginin tek başına yetmeyeceğine inananlardanım. İçinde saygı olmayan bir ilişkinin beni mutlu etmesi söz konusu değil.

İyi, kötü, hüzünlü, neşeli günlerimizde hep beraber olmanın, huzurun, güvenin, özverinin, saygının, sevilmenin ne kadar özel olduğunu bana öğreten, yaşatan sevgili eşime iyi ki varsın, doğum günün kutlu olsun diyorum.

Ben akşam gelecek misafirlerimiz için bir şeyler hazırlamaya giderken, eşimin en sevdiği böreğin tarifini sizlerle paylaşıyorum.

Malzemeler

1 kilo yufka
2 adet yumurta
1 küçük kâse yoğurt
1 adet erimiş margarin (250 gr.)
200 gr. Peynir
Bir tutam sevgi

Üzerine
Yumurta sarısı

Yapılışı
Yumurta, yoğurt ve erimiş margarini karıştırın.
Birinci kat yufkayı yayın ve bu karışımı fırça yardımıyla her tarafına sürün.
2.yufkaya da aynı işlemi yapın
3.yufkayı da serin ve üzerine peyniri döşeyin.
Diğer üç yufkanın üzerine de yağlı karışımı fırçayla sürün.
Rulo şeklinde sarın.
İkiye bölün.
Buzluğa koyun.
Pişirmesen önce çıkarın, kesilecek duruma gelince dilim dilim kesin.
Yağlanmış tepsiye dizin.
Üzerine yumurta sarısı sürün.
Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

