>Ispanaklı Börek

> Blog arkadaşlarımın arka arkaya veda etmeleri beni çok üzüyor. Bu güzel dostlukların, bu bilgi alışverişimizin bitmesini hiç istemiyorum.

Önceakasya kokusu” bizlere veda etti arkasından evimin neşesi” (Onun iyileşince geri döneceğine inanıyorum), şimdi de bir dut masalı”.

Sevgili arkadaşlarım ,lütfen bu kararınızı yeniden gözden geçirin ve bizlere dönün diyorum. Bir dut masalının yaşadığı hastalıklar ve koşuşturma sonucunda çok yorulduğunu ve dinlenmek istediğini düşünüyorum. Sonra da kaldığı yerden geri döneceğini ümit ediyorum.

“59.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ” ne ev sahipliğ yapan Mutfaktanseslere sevgili dostum Yonca’dan öğrendiğim ve çok severek yaptığım ıspanaklı börek ile katılmak istedim.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
1 kilo ıspanağın yaprakları
1 soğan
1 kilo yufka
Sıvıyağ
Yumurta sarısı
Bir tutam sevgi

Yapılışı
Ispanağın yapraklarını iyice yıkayın, süzüldükten sonra ince ince kıyın..
Soğanı yemeklik doğrayın .
Ispanağa ekleyin, tuz serperek iyice yoğurun. Sulu olmaması için iyice sıkın.
Yufkanın birincisini yayın. Fırçayla her tarafına sıvıyağ sürün.
İkinci yufkayı, birinci yufkanın üzerine serin. Sıvıyağı fırçayla her tarafına sürün.
Ortadan ikiye kesin.
Uzun tarafına ıspanaklı karışımı bolca koyun.
Kenarları kapatın ve rulo yapın.
Verev kesin.
Buzlukta bekletin.
Buzluktan direkt tepsiye dizin.
Üzerine yumurta sarısı sürün.
Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

