>Patates Salatası

>

Yeni yıla girmemize çok az bir zaman kaldı.
Bana göre yeni yıl demek yeni umutlar demek. Sofralarımızı daha şık ve neşeli görmek için biraz çaba göstermek gerektiğine inanıyorum.
Duyar gibiyim, ülkenin ne çok sorunları var sizler nelerle uğraşıyorsunuz diye. Ama ben inanıyorum ki, bu sorunlar birkaç güne bitecek sorunlar değil. Onların istediği de bu. İşte tam bu nedenle ,inatla evlerde ki huzurumuzu ve mutluluklarımızı artırmalıyız. Sorunları göz ardı etmeden kendimize ve çocuklarımıza yaşam alanları açmalıyız.
Yeni yılın ışıltısının, hepimizin gönlüne ve evine de geçmesi dileğiyle, bir çok blokta görüp sevdiğim patates salatasının tarifini vermek istiyorum.
Malzemeler:

6 adet patates (haşlanmış ve ezilmiş)
4 adet havuç(rendelenmiş)
Maydanoz (ince kıyılmış)
Mısır(ama GDO dan dolayı korkarak kullanıyorum isterseniz kullanmayın)
Mor lahana(ince kıyılmış ve limonlu suda bekletilip iyice sıkılmış)
Tuz, karabiber, kırmızıbiber
Zeytinyağı
Limon suyu

Yapılışı:


Patatesleri haşlayın ve ezin.
İçine limon suyunu, tuzu, baharatları ve zeytinyağını ekleyin iyice harmanlayın.
Patatesleri üçe ayırın ve ayrı kaplara alın.
Rendelenmiş havuçları az sıvıyağda suyunu çekene kadar (5 dakika kadar) kavurun.
Ayırdığınız patateslerden birinin içine katın ve iyice karıştırın.
İkinci patatese de mısır ve lahanayı koyup karıştırın.
Üçüncü patatese de ince kıyılmış maydanozları katıp karıştırın.
Böylelikle üç tane karışımımız hazır oldu.
Şekil vereceğiniz kek kalıbı ya da borcamın içini streçle kaplayın.
Kalıbın içine önce havuçlu karışımı bastırarak yerleştirin.
Daha sonra maydanozlu karışımı yerleştirin.
En sonra da mısırlı karışımı yerleştirin.
Bu sırayı istediğiniz şekilde yapabilirsiniz.
Dolapta biraz dinlendirdikten sonra servis tabağına ters çevirerek yerleştirin.
Afiyet olsun.

26 thoughts on “>Patates Salatası

  1. >Söylediklerine aynen katılıyorum.Onların istedikleri de korku ve ümitsizlik ortamı oluşturup, halkın bezmesini sağlamak.Salatan çoook güzel görünüyor.Sevgilerimle…

  2. >harika olmuşş.. hem sorunlarla sofra hazırlamayarak baş edilmez ki.sıkıntılara rağmen başımız dikse,yüzümüz herşeye rağmen saygı çerçevesinde İÇTENLİKLE güllümsüyorsa doğru yoldayız demektir. harika yapmışsın bülbülüm…

  3. >Ablacım hürmetle ellerinden öpüyorum..Ziyaretlerimde gecikmeler oluyor..Eşim izinde ve tam bir ay..Eşim iş yoğunluğundan yazın kullanamayınca bu aya kaldı..Bu gün 9.cu gün az önce uçağa bindirdim geldim..Memlekete gidiyor birkaç gün kalıp dönecek..Salatan rengarenk bende çok severim..Sumuna zaten bayıldım pekte şık..Afiyetler olsun ablacım..

  4. >bende her gördüğümde hemen denemeliyim diyorum ve tabi hemen unutuyorum harika bir görüntü elerinize sağlık ve gerçektende mutsuz olmamızı isteyenlere inat huzurumuzu sevgimizi her daim taze tutmalıyız

  5. >NEFİS GÖRÜNÜYOR.BENDE MISIRI ÇOK KULLANIRDIM ŞİMDİ KORKUYORUM .MEMLEKETİMİZİN LEZİZ MISIRLARI VARKEN ONUNDA KANINA GİRDİLER.SEVGİLER

  6. >düşüncelerine aynen katıyorum canım…bu vatan hepimizin nerden çıktı bu sen ben davası anlamadım gitti, anladımda niye böyle olduğunu bilipde anlamak istemeyenleri anlamış değilim.. bu arada patates salatası muhteşem görünüyo ellerine sağlık…

  7. >Ablama gurban olsun tabakta kurabiyede…Ahh yakın olsak neleri paylaşırdıkki..Aramızdaki dağlar utansın..Bende daha kahvaltı yapmadım gideyim kendime göre çay suyu koyayım bari:) Öpüyorum ablacım sevgilerimle..

  8. >Becerikli Arkadaşım Merhaba ;http://birseninmutfagi.com Ve http://birdemliksohbet.blogspot.com Tarafından 15 aralık 2009 ve 15 ocak 2010 tarihleri arasında KEK KALIBI KULLANILARAK HAZIRLANAN TARİFLER YARIŞMASI yapılacaktır.Hazırlamış olduğumuz tarifleri görselliğine önem vererek yayınlayıp tarifinide sitenizde yayınlamanız şarttır.Kekinizin resmini ve tarifini http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ sitemizde yayınlanacaktır.16 ocak 2010 – 1 subat 2010 tarihleri arasında oylama yapılacaktır.1 subat saat 14:00 de birinci açıklanıp hediye olarak SOFT BOWL KEK KALIPLARI gönderilecektir.Bu yazıyı okuyan tüm site sahipleri DAVETLİDİR….SİTEMDEKİ BANNER KODUMUZUDA SİTENE EKLERSEN SEVİNİRİM

  9. >ah ablacım ah tüm dileklerine katılıyorum inş. düzelecek ama ne zaman bilinmez ..tatlım salatan mükemmel olmuş yarışmamda senide görmek isterim bak bu tarifle bile olur :))sevgiler

  10. >cıvıl cıvıl rengarenk olmuş ellerine sağlık canım. mısırı bu sene kullanırız böyle seneye donrurucuya kendimiz koyar gönül rahatlıgıyla yeriz.

  11. >Birgülcüm kesinlikle katılıyorum söylediklerine. Moralimizi de umutlarımızı da yüksek tutmamız lazım. Patates salatasını çok severim böyle renkli renkli daha da güzel olmuş ellerine sağlık. Sevgiler…

  12. >Çok güzel görünüyor.Hem lezzetli hem görsel bir tarif olmuş Ellerine sağlıktemennilerine katılıyorumsağlık getirsin yeni yıl hastalıklar peşimizi bıraksın inş.mutlu haftasonları

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s