>Mercimek köftesi

>

Oktay ustanın televizyondaki yemek programını izlerken , dershaneden gelen küçük kızım Oktay Ustanın mercimek köftesi yaptığını gördüğünde,anneciğim ben de yapacağım ama sen hiç karışmayacaksın dedi.

Öyle severek yapıyordu ki , yaptığın da onu izlemek bile zevk. Yapıp bitirdiğinde babasına tattırdı. Babamız tansiyon hastası olduğu için tuzu hemen hemen hiç kullanmıyoruz. Çok beğendi ama biraz tuzlu olmuş dedi. Kuzum biraz üzüldü ama o kadar kusur kadı kızında bile olurmuş, benim kızım da da olsun değil mi?

Mercimek köftesi tarifini “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 34” e ev sahipliği yapan fzehra‘ya gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
1 su bardağı kırmızı mercimek
2 su bardağı ince bulgur
5 su bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet büyük soğan , küçükse 2 adet soğan
Tuz, karabiber
Kırmızıbiber, kimyon
1 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay bardağı sıcak su
Bir tutam sevgi

Yapılışı
Mercimeği 5 su bardağı suyla kaynatın.
Yumuşayınca, bulguru ekleyin. Karıştırın ve kapatın.(Bezle tencereyi sardı.)
Yumuşayıncaya kadar bekletin. Kızım 45 dakika bekletti.
Bu arada soğanları yemeklik doğrayın ve sıvıyağda öldürün.
Salçaları ekleyin ve karıştırın.
Baharatları ve 1 çay bardağı sıcak suyu ekleyin.
Suyunu hafif çekince maydanozunu ekleyin ve kapatın.
Mercimekli karışıma bunu ekleyin ve hepsini iyice karıştırın.
Elinizle şekil verin.
Afiyet olsun.

17 thoughts on “>Mercimek köftesi

  1. >eline emeklerine sağlık canım yardım ve desteklerinden dolayı çok tşk ederimtekrar beklerim beni yalnız bırakmayın..sevgilerimle..fzehra.blogcu.com

  2. >Valla kocaman bi bravo kızına.. Ne güzel yapmış helal olsun.. çok güzel tutturmuş malzemeleri.. Maşallah diyorum.. Ellerine sağlık diyorum.. SEvgiler..

  3. >İzin verirse, kızını öpüyor, kocamaann sevgilerimi iletmek istiyorum. : ))Benim küçük kızım da çok sever mercimek köftesini, gönderin ordan bir kaç adet, memnuniyetle kabulümüzdür.Selâm ve sevgilerle… : ))

  4. >Tüm İslam Ümmetinin cuma günü mübarek olsun.Rabbim dualarımızı kabul etsin inşALLAH..Hayırlı Cuma’Lar.Dua kampanyasına verdiğin destek için Allah razı olsun canım.sevgiler.

  5. >http://www.sukruyilmaz.net/images/cuma.jpgHayırlı Günler ve Cumanız Mübarek Olsun.Ailenizle,Sevdiklerinizle birlikte güzel günler geçirmenizi dilerim.Sevgiyle,Saygıyla vede Sağlıkla Mutlu Esen Kalın Allaha Emanet Olun,Saygılarımla BEŞ SATIR'laAnnelerin ninnilerinden spikerin okuduğu habere kadar, yürekte, kitapta ve sokakta yenebilmek yalanı, anlamak, sevgilim, o, bir müthiş bahtiyarlık, anlamak gideni ve gelmekte olanı.Alıntı:Nazım Hikmet Ranhttp://www.siirdefteri.com/?sayfa=siir&siir_id=1027

  6. >Maşallah kızına. ALLAH günlerini göstersin İnşallah.nefis görünüyor köftesi.çok severim.bol acılı ve ekşili olcak.offff.bence tuzuda gayet yerindeydi ama sizin damak tadınız tuzsuza alıştığı için öyle geldi size.hiç üzülmesin kızın.ellerine sağlık.tebrik ediyorum.bende iple çekiyorum kızlarımın mutfağa girdiği günleri.afiyetler olsun.

  7. >Prensesin ellerine sağlık.Biz annemiz evden gitse de bizde yeni denemeler yapsak diye dört gözle bekliyorduk.:)Bulgur krizim tutunca sık sık denediğim tariftir.hem lezzetli hem çok faydalı

  8. >Böyle marifetli annenin böyle kızı olacak tabiiKızınızın ellerine sağlık Bende hem sever hemde çok yaparım mercimek köftesi Yiyenlere afiyet olsun, neşe ile geçecek bir hafta sonu diliyorum.Zeytinli poğaçanıza bayıldım ve sayfamda yayınladım tekrar teşekkürlersevgilerimle

  9. >34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://porselendemlik.com /http://birdemliksohbet.blogspot.com/ http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için 12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM. YANİ BEN YAPACAĞIM… SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

Bir Cevap Yazın

