>Ege Musakkası

>
Ramazan’ı hemen hemen ortaladık. Başladığımız da uzun günler de tutarken zorlanacağız diye düşünmüştüm ama hiç de öyle olmadı. Gayet rahat tutuyoruz. Ama çalışanlar için durum böyle mi bilmiyorum.
İnsan aç olunca galiba yemek yapmak daha kolay oluyor. Önceden bugün ne pişirsem derdi oluyordu. Şimdi bol bol yemek sitelerini ve yemek kitaplarını karıştırıyorum. Bu vereceğim tarifte Ayşe TÜTER’den. Biz çok sevdik. Ama beşamel sosu yoğun sevmeyenler isterlerse, beşamel sosun yarısını yapabilirler.

Malzemeler
2 adet patlıcan
2 adet kabak
2 adet patates
2 adet dolmalık biber
250 gr. Kıyma
1 adet soğan
1 çorba kaşığı salça
Tuz, karabiber
Kimyon (Ben koymadım)
Tarçın (ben koymadım)
Kızartmak için sıvıyağ
Bir tutam sevgi

Beşamel sos için
1 kg. süt
1 su bardağı un
Tuz
Karabiber
1 kase lor
1 çay bardağı Hindistan cevizi(Ben koymadım)
1 çay bardağı sıvıyağ

Yapılışı

Sebzeleri halka halka doğrayın. Bol yağda kızartın. Kağıt havlu üzerine alın.
Diğer bir tencereye hiç yağ koymadan kıymayı koyun, rengi dönene kadar soteleyin.
Soğanı, salçayı, sivri biberi, domatesi ilave edip 10 dakika pişirin ve ateşten alın.
Fırın kabına kızarttığınız sebzeleri dizin.
Hazırladığınız kıymalı harcı yayın.
Beşamel malzemesiyle sos hazırlayıp , hindistancevizini ve loru koyup karıştırın.
Kıymalı harcın üzerini tamamen kaplayın.
200 derecede 20 dakika pişirin.
Afiyet olsun.

28 thoughts on “>Ege Musakkası

  1. >Sevgili gönlümden geçenler,ne güzel bir söz öyle. Gerçekten paylaşacak dostlar olmayınca hayatın bir zevki olacağına inanmıyorum.Sevgiyle kal.

  2. >slm. Ellerin sağlık arkadaşım. Çok güzel görünüyor. Bu gün değil ama yarın yapabilirim.Paylaşımına teşekkürler. Neşeyle geçen bir hafta sonu dilerim ,sevgiler.

  3. >Hımmm ablacım nefis görünüyor yaa..musakkada musakka olmuş haa..hemde ege musakkası..beşamel sosu genelde severim..damak tadı sebzelere çok güzel yakışıyor..ellerine sağlık olsun senin elinden ne pişse yerim ben..ablacım bana olan desteğin içinde tşk ederim..insan bazen coşuyor eğleniyor gülüyor ağlıyor..ama bir an geliyor duraklayıp içi hüzün doluyor..Allah c.c.sevenlerimizden bizi ayırmasın..sevdiklermizle sınamasın..amin..hayat devam ediyor gelecek iyilik ve güzelliklere gebe olsun yeterki.çok öpüyorum seni sevgiler.

  4. >Sevgili akasyakokusu,güzel sözlerine teşekkür ederim.Canım, senin acın benim acım.Mutsuzluğun da ve üzüntüntün de yalnız olmadığını bilmeni istiyorum.Sevgiyle kal.

  5. >selam arkadaşım.sayılı gün dedigin nedirki..bak ramazan yarıya gelmiş…allah oruçlarımızı kabul etsin..bloglar sayesinde bende ne yapsam derdinden kurtuldum..ege musakka nefis görünüyor..eline saglık.degişik bir yemege benziyor.sizlere afiyet olsun..bereketli ramazanlar..sevgilerimle.

  6. >Sevgili hünerlieller,sayılı gün çabuk geçer diyenler doğru demişler.Ramazan’ı yakında bitireceğiz. Bu arada ömürüde bitiriyoruz. Haberimiz yok.Sevgiyle kal.

  7. >Ablacim ellerine saglik,gorunumu sahane,çok hos bir tarifmis notumu aldim insallah denerim kismet olur,harika bir tarif…opuyorum.Hayirli iftarlar

  8. >Ablacım merhaba hayırlı sahurlar olsun.bizde ezan okunuyor vakit doldu.pazar gündüzü giremedim kışlık sebze doğra kurut ser falan günümü aldı..neyse ablam zat-ı aleti bulduk yaparsak çekeriz artık..tarif buldum foto yookk.foto buldum makinaa yokk:)diyeee diye..canım ablam öptüm kocaman..

  9. >Sevgili bulbulun yeriYemeğiniz çok güzel görünüyor mutlaka tadıda nefistir. sebzeleri kızartmak yerine başka türlü yapamazmıyız bu yemeği acaba ?Haşlamak sotelemek yada fırında pişirmek gibi denemek lazım ellerinize sağlıksevgilerle

Bir Cevap Yazın

