>Peynirli Patlıcan

>Her sabah kalktığım da bugün ne pişirsem sözü kabusum.
Yemek pişirmek kabusum sanılmasın. Adını koyabilsem pişirmek çok kolay. Eşim ve çocuklarım maşallah beni bu konuda çok destekliyorlar. Ne zaman ne pişirsem diye sorsam her seferinde ne istersen pişir biz yeriz .Ama pasta yaparsan şu olsun diye örnekler verirler. Ne pişirsen yeriz sözü de külliyen yalan. Asla yeniliklere açık değillerdir. Kaç kere öğrendiğim yeni tatları tek başına yediğimi bilseniz bana üzülürsünüz. Dön dolaş aynı yemekleri yap, insana bıkkınlık veriyor.
Dolabı açtım, patlıcanları görünce patlıcan oturtma ya da karnıyarık yapmak içimden gelmedi. Bende yemek kitabımdan peynirli patlıcanı yaptım.Değişik ve lezzetli oldu. Alternatif arayanlar için sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler
150 gr. beyaz peynir
3 adet patlıcan
2 adet yumurta
1 adet soğan
1 fincan yoğurt
1 fincan un
2 fincan sıvıyağ
Tuz, karabiber
Bir tutam sevgi

Yapılışı
Patlıcanları soyup, tuzlu suda bekletin ve yıkayın. Bir parmak genişliğinde yuvarlak kesin.
Fırın tepsisine tabanı kapanacak şekilde dizin.
Bir kasede yumurtaları çırpın.
İçerisine yoğurdu, ezilmiş peyniri, unu, yağı, rendelenmiş soğanı, tuzu, karabiberi koyup hepsini iyice karıştırın.
Patlıcanların üzerine bu sosu yayın.
Patlıcan kaldıysa tekrar patlıcan ve sos yayın.
Orta ısılı fırında pembeleşinceye kadar pişirin.
Fırını kapattıktan sonra 10 dakika içinde bırakın.
Sıcak olarak servis yapın.
Afiyet olsun.

17 thoughts on “>Peynirli Patlıcan

  1. >evet o söz her kadının kabusu ugün ne pişirsem:( peynirli patlıcan tam yazlık güzel bi lezzet olmuş.ellerine sağlık canım.canımcım kelime doğrulama olayını kaldırsan? çözmek ayrı mesele 8 karakteri yazınca da bi de kabul etmiyor gene yazın diyor filan..bak çıkan tuhaflığı yazayım eminim kabul etmeyip gene bi başka şey çıkarıp onu girin diyecek.aouxozcj zekamız sınanıyor sanki..:))

  2. >evet o söz her kadının kabusu ugün ne pişirsem:( peynirli patlıcan tam yazlık güzel bi lezzet olmuş.ellerine sağlık canım.canımcım kelime doğrulama olayını kaldırsan? çözmek ayrı mesele 8 karakteri yazınca da bi de kabul etmiyor gene yazın diyor filan..bak çıkan tuhaflığı yazayım eminim kabul etmeyip gene bi başka şey çıkarıp onu girin diyecek.aouxozcj zekamız sınanıyor sanki..:))ben biliyordum kabul etmedi ve el yazıyla daha zor bi kelime çıkardı ovwvwz şaka gibi ya..sabır törpüsü3.tur. baktı ben gerizekalı filanım galiba bu sefer net bi yazı çıktı ojskpl valla hatrın olmasa hiç uğraşmaz kapatırdım.sıkılmaya başladım bu kelime işinden 3.seferdir kabul etmiyor..:((

  3. >çok şükür arkadaşım .böyle süper oldu.sinir oluyorum kelime doğrulama olayına bi de yorumları açarken bi uyraı geliyor sayfayı açmak istiyomusunuz.ya hayırı bile tıklayınca gene açılıyor.neye soruyorlarsa..çok öptüm canımcım.rahat rahat yazabiliriz şimdi..

  4. >evet her sabah kalkınca bütün ev hanımları düşünüyor galiba onu:) peynirli patlıcan alışık olmadık gelsede güzel benziyor ellerine sağlık

  5. >evet ablacım..valla yalan düpedüz yalan.bende sorarım eşime bazen ne pişirirsen yeriz olur.biri lahana yemez biri karnabahar.ama önüne koydunmu tıs tıs yaparlar..ammaann boşver dimi biz yapalımda isteyen yesin.ellerine sağlık peynirli patlıcanı gördüm ablacım ama hiç denemedimdi.yani yiyesimde geldi napcez şimdii:))

  6. >canım günaydın.. patlıcan delisi biri olarak bu tarifini en kısa zamanda deneyeceğim gülüm .. elelrine sağlık sevgiler

  7. >CANIM MRB NASILSIN İSTANBUL ÇOK SICAK YANIYOR VE BENDE TATİLE GİDİYORUM NEREYE Mİ SİDE’YE BOL BOL RESİMLER CEKİP GELECEGİM.BEN YOKKEN SİTEMİ YALNIZ BIRAKMA OLURMU ÖNCE ALLAHA SONRA SİZLERE EMANET EDİYORUM . BİR HAFTA SONRA BOMBA GİBİ DÖNECEGİM .EN GUZEL GUNLER SENİNLE VE TÜM SEVENLERİMLE OLSUN…hayırlı cumalarBİRDEMLİKSOHBET SEVİL http://birdemliksohbet.blogspot.com

  8. >dertten kederden uzak ayaklarını gerip uzatacağn bir hafta sonu geçir emi canımellerine sağlık canım çok güzel olmuş yemekyazdıklarına hak veriyorum

  9. >merhaba arkadaşım evet bizdede yemek sorun olmaz ama oğlum zaten yeme özürlü 3 gün yemek yemesin açıkmıyor yememek içinde her yemeğe bir bahane buluyo eşimde her şeryi yer ama seninde dediğin gibi bilmediği şeyleri yemez bende genelde farklı yaptığım şeyleri arkadaşlarımla yerim dertlerimiz hep aynı

  10. >Kesinlikle katılıyorum.Anneme bu konuda sitem ederdim hergünde sorulmaz ki diye,ama aynı şeyi eşime ben yapıyorumçok yemek seçen insanlarla aynı çatıda yaşayınca sıkıntı oluyor:)Peynirli patlıcan nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Denemek lazım eşime tek türlüde yedirebiliyorum patlıcanı:(sevgiyle kalmutlu haftasonları

  11. >Canim merhaba,guzel yorumuna çok tesekkur ediyorum ve guzel destegin için,insallah guel bir misafirlik yapabilmisimdir,tarif yolladigin için tesekkur ederim,hakkini helal et,opuyorum.

  12. >Canlarım,hepimizin dediği gibi bu kabus kadınların ortak konusu.Erkeklere çocuklara bir şey beğendirmek çok zor.Ama azmin elinden bir şey kurtulmaz öyle ya da böyle bize mahkumlar, beğenmeselerde aç kalmamak için yiyecekler. Ya da peynir ekmek yerler,tercih onların.Bu arada eşim yedi ama çok sevdi mi? Hayır.Ben bayıldım.Sevgiyle kalın.

  13. >Canım,benim için çok lezzetliydi.Ama eşim çatalla mıncıklaya mıncıklaya yedi.Alıştığım taddan başkasını yemem diyen eşim gibi olanlar beğenmeyebilir.Yeniliğe açık olanlar için ise süper.Sevgiyle kalın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s