>Bayat Ekmekli Peynirli Tart

>

Bloglarında yemek, pasta, börek etkinlikleri yapan arkadaşlara çok teşekkür etmek istiyorum.
Onların sayelerinde bir çok yeni blogla tanışıp, çok güzel tarifler öğreniyorum.Bunlardan biri de http://tadinadoyamadim.blogspot.com/
Evlerde en çok atılan şey maalesef ekmek. Üstelik bu kadar fakir insanı olan bir ülkede. Bu sitede ki arkadaşın dediği gibi tüketmekten çok üretmeye uğraşmalı. Gerçekten de kendisine buradan çok teşekkür ediyorum. Sayesinde hem bu kadar lezzetli hem de faydalı bir tat daha arşivime girdi.
Sizlerde ekmek israfına engel olmak isterseniz, bayatlayan ekmekleri dondurucu da birkaç gün bekletip, rendeleyin. Sonrasın da yapmak çok kolay.

Malzemeler
2 adet yumurta (1 yumurtanın sarısını ayırın)
2 su bardağı bayat ekmek unu
1 çay bardağı yoğurt
3 su bardağı kepek unu (ben 3,5 su bardağı buğday unu kullandım)
¼ çay bardağı buzlu su (kıtır olması için)
1 su bardağı sıvıyağ
1 adet kabartma tozu
1 silme tatlı kaşığı tuz
Bir tutam sevgi

Üzerine
200 gr. Beyaz peynir
Maydanoz

Arasına
½ su bardağı süt
1 yumurtanın ayırdığımız sarısı

Süslemek için
Çörek otu

Yapılışı
Bayat ekmeğin içine yoğurdu, yumurtayı, sıvıyağı ekleyin ve kaşıkla iyice karıştırın.
Elenmiş un ve kabartma tozunu da ekleyin, yoğurun.
Tart kalıbını yağlayın.
Hamurunuzu merdaneyle açın ve kalıba yerleştirin

Kenarlarını yukarıya doğru çekerek bastırın.
Ortasında oluşan boşluğa maydanoz ve peynir karışını yayın.
Sütle yumurta sarısını çırpın ve her tarafına dökün.
200 derecede pişirin.
Afiyet olsun.

4 thoughts on “>Bayat Ekmekli Peynirli Tart

  1. >canım benim hakkımdaki düşündüklerin için çok teşekkür ederim bayat ekmekli tarifin çok güzel görünüyor tadıda en az senin kadar tatlıdır.benim çalışkan yiğenim seni çok öpüyorum.Zehra yakmaz

Bir Cevap Yazın

